fight or flight

vaknade i natt av en mardröm
vilket jag nästan aldrig gör
nästan aldrig?!
a ja, du förstår

drömde att jag var i en lägenhet,
det ringde på dörren
jag öppnade inte
då började någon tokrycka i handtaget
jag stod paralyserad i hallen
vad skulle jag göra
jo, jag vaknade så klart med hjärtat i halsgropen
kroppen inställd på fight or flight
pulsen skenade,
jag klarvaken 04.30
snark

väl på jobbet,
där vi har en drömtydarbok,
fick jag klarhet
vi brukar reda ut varandras crazy drömmar
en dörr var tydligen en viktig drömsymbol
en öppen betydde att man välkomnade förändringar
en stängd, som man inte kunde, eller inte ville öppna,
betydde att man inte var redo för förändringar,
och gjorde bäst i att passa sig för det
snark

självklart tolkade jag in min tänkta vår i uppsala
är jag inte redo? eller?
det skulle vara en stor förändring
varför är man så bra på att tolka in skit?
faktum är att man kan tolka in det mesta i mycket
bara man vill och är mottaglig för det
snark

jag ska bättra mej
från och med nu

jag hade säkert tänkt öppna den där dörren i min dröm
(trots att det lät som om en galning stod bakom den)
men jag hann aldrig eftersom att jag hann vakna
för egentligen är jag ju hur mottaglig som helst för förändringar
så det så!
hrmf!!

kom att tänka på filmen 23, med jim carrey
(som jag såg här om kvällen i trevligt sällskap)
han var besatt av nr 23
han fick nästan allt att bli till nr 23 genom att räkna ut, och in på saker,
namn, datum, färger
allt, helt enkelt
det skulle ha kunnat vara vilket nummer som helst

vill man,
så kan man,
så gör man 

borde man,
så går man kanske å lägger sig
helst för länge sen

snark

Kommentarer
Postat av: Caroline

Som sagt, med god vilja kan nog drömmar betyda precis det man vill att de ska betyda, precis som horoskpen. Men jag tror att du är redo, det är bara lite läskigt först men det får det vara... :)

Postat av: Jonna

du är redo, vännen!!de blir kanon!! puss

2007-10-11 @ 20:40:24
URL: http://roosens.blogg.se
Postat av: Erika

Du ska veta att du blir ompysslad om du kommer hit. Det kommer att bli toppen! =) Saknar dig... Puss gobit!

2007-10-12 @ 10:06:14
URL: http://erikao.blogg.se
Postat av: Ella

du har ratt! vill man sa kan man sa gor man! ibland blir det man gor helt fantastiskt bra, a ibland blir det inte det men sa ar de i livet! hade jag vetat att jag skulle trivas sa har bra i frankrike hade jag akt for lange sen, samtidit som jag kanske inte hade flyttat till vasteras om jag vetat att det inte riktigt blev som jag hoppats. Men det finns ingen anledning att angra nagot, a det dar med att vara redo ar overskattat for hur vet man att man verkligen ar redo, hur kanns det de da? Jag vet inte, jag tror bara det ar nagot folk sager (mej inkluderat!) nar man gjort nagot man funderat over lange a reslutatet blev valdigt lyckat! Det ar bara att inse att ibland blir det bra a ibland inte, sant ar livet! A man kan alltid andra sig aven om man ar mitt uppe i nagot om det verkligen inte kanns bra. Finns ingen anledning att kanna sej skamsen eller skyldig for det, istallet ska man tacka sej sjalv for att man lyssnat pa sej sjalv! Oj, vilken predikan det har blev!haha! Jaja, vill bara att du ska veta att jag hejar pa dej! Kramar i massor!!

2007-10-12 @ 15:32:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback