mysig midsommar å äkta äventyr




midsommar.
god mat, mycket mat, härliga människor, mysig stuga, bad, kubb, jordgubbar, skottkärra full med förfriskningar, 23kgs gädda (en sanning med modifikation).
dagen efter minst lika mysig. frukostbuffe i det fria, gående bord å sittplatser på filtar utspridda över gräsmattan. kunde inte bli så mycket bättre i solen. fler midsommrar på soludden om jag får be!!

 

vår inneboende.
vaknade i morse med millan inklämd mellan mitt huvud och jörgens. men finns det härteterum?
i förrgår skulle jag visa henne vida världen, eller ja, i alla fall gården intill huset. för en ingrodd innekatt borde det varit väldigt lockande, trodde jag. köpte sele å allt. första försöket slutade med en knuff i baken, nätt å jämnt, på tröskeln ute i trapphuset. utelivet verkade uppenbarligen mer skrämmande än lockande. men eftersom att jag är en sån person som tror sig veta andras bästa bättre än dom själva gör så gav jag inte upp. senare på kvällen, fick millan en liten åktur i kattburen hela vägen ut på gården till gräsmattan. när hon klev ur då var det inga problem. hos strök runt å snusade å kikade. ögonen var stora som tefat. vilket äventyr. men efter någon minut dök två tvättäkta utekatter upp i buskarna, vi anade oråd, så jörgen fick jaga bort dom. ville inte riskera en catfight. det blev en kort jungfrufärd för millan, en lagom start. nu väntar fler äventyr utanför dörren, bara hon vågar sig ut...

image38
bättre vara inne å bita på klorna än ute på byn å svira? 


Kommentarer
Postat av: Jonna

härligt att höra att ni hade de mysigt!! ses snart!! kramar

Postat av: Erika

Midsommar och midsommardagen var mysig! Härligt att vi bestämde oss för att haka på till Rossboll! =) Vad gulligt att Emilia får vara ute och pröva sina vingar lite. =) Puss!

2007-06-27 @ 23:43:58
URL: http://erikao.blogg.se
Postat av: Carro

Hmm, min avundsjuka över allt mys ni hittar på hemma blev verkligen inte bättre av att läsa om er midsommar... Vill hem nu och vara med på allt! Men det är ändå bra att veta att ni har det gott... :)

2007-06-28 @ 13:10:28
URL: http://www.carono.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback