mitt liv i rosa

igår var det en fransk film på tv, mitt liv i rosa. jag hade hört talas om den förrut. den var verkligen bra. en annorlunda film som man till skillnad från många andra kommer att komma ihåg ett tag. den handlar om en sjuårig killes längtan efter att gifta sig med grannpojken. efter att han har blivit en tjej. han är fast besluten om detta, faktum är att det för honom förefaller helt naturligt... hans familj och omgivningen är inte lika förstående...

en skön annorlunda film helt enkelt.

annorlunda behöver dock inte alltid betyda att det är bra. det finns filmer, konstiga obegripliga som efterlämnar en med en konstig känsla efteråt. mullholland drive är en sån. jag såg den med brorsan på bio för några år sedan å så gick den på tv här om kvällen... efter en sån film kliar man sig i huvudet och undrar vad det var man missade eftersom att man inte fattade någonting. man känner sig lite dum. det är inte underhållning...

Kommentarer
Postat av: Erika

Vill bara påminna dig om att du är saknad... Pussokram!

Postat av: Jonna

I måra kommer jag till skogarna inorr igen!!!!! Längtar efter dej! Puss

2007-02-20 @ 22:35:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback